Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    miejska dzungla

miejska dzungla

Singapur
Singapur, Singapore

Jadac przez przedmiescia Singapuru, ma sie wyraznie, ze jest to metropolia polozona blisko rownika. Apartamentowce wyrastaja wysoko w gore w gaszczu tropikalnych drzew. Centrum miasta zdominowane jest przez wiezowce, ale od czasu do czasu mozna trafic na waskie uliczki, przy ktorych stoja stare domy z kolorowymi okiennicami oraz swiatynie roznych wyznan. Najbardziej urokliwa dzielnica Singapuru to Chinatown. To zabawne, ze w miescie, w ktorym 70% mieszkancow stanowia Chinczycy jest w ogole Chinatown...
Samo miasto nie robi moze oszalamiajacego wrazenia (nie jestesmy pewni czy cos przebije kosmiczna Astane...). Natomiast, to co nas zachwycilo, to tutejsze muzea. W szczegolnosci otwarte w 2003 Muzeum Cywilizacji Azjatyckich, w ktorym spedzilismy pierwsza polowe dnia oraz Muzeum Narodowe Singapuru, w ktorym spedzilismy druga polowe. Oba sa super nowoczesne i w bardzo atrakcyjnej formie przekazuja cala mase informacji dotyczacych zycia w Singapurze oraz na calym kontynencie.
Dowiedzielismy sie m.in., ze:
1) zalozyciel (a raczej kolonizator) dzisiejszego Singapuru Sir Thomas Raffles trzymal w domu roznego rodzaju dzikie zwierzeta. Obiady jadal w towarzystwie niedzwiadka, raczyli sie mango i szampanem. Ponadto stworzyl podwaliny Londynskiego Zoo.
2) W XIX wieku w Singapurze, w poczatkowym okresie rozwoju miasta, stosunek kobiet do mezczyzn wynosil 1:10. Do miasta przybywali glownie migranci zarobkowi z Chin. W tym czasie niezwykle popularne staly sie obwozne stoiska z jedzeniem, ktore zaczely znikac z ulic w latach 50 i 60 XX w., kiedy to proporcje miedzy kobiety i mezczyznami sie wyrownaly i kobiety zaczely przygotowywac posilki w domach. Wielka szkoda...
3) W latach 70 wladze Singapuru ostro walczyly z komunami hipisowskimi. Wprowadzono przepis, zgodnie z ktorym mezczyzni z dlugimi wlosami mieli byc obslugiwani jako ostatni.

drzazga
drzazga - 2010-05-30 23:50
wieżowce robia ogromne wrażenie!nie mogę się doczekać zdjęć z Kuala Lumpur!
Siostrzyczko pięknie wyglądasz!!!niekończąca się sobota widocznie Ci służy!:)

Jagoda
Jagoda - 2010-06-01 10:37
Piekne zdjecia Kochani! No i obiad z niedzwiadkiem, czemu nie ;) Zgadzam sie takze z przedmowczynia: wieczna sobota wyraznie dobrze Wam robi :) Coby to pomoc Wam wrocic 'na ziemie' dodam, ze w Stgt jest 13 stopni, 13!!!!!
Usciski :)

Basia
Basia - 2010-06-01 11:51
Podoba mi się ta nowoczesna singapurska architektura, jednak można stworzyć coś ładnego i odmiennego od tych klocków bez wyrazu, ktore są u nas. No i te czyste nienagannie ulice!! moze te grzywny się sprawdzają.

Martooha
Martooha - 2010-06-03 10:57
Hej! Zaglądam na Waszego bloga i w ogóle to czad, ale jeżeli mogłabym podzielić się swoim pewnym zapotrzebowaniem na innego jeszcze typu informacje i zdjęcia... Bo w sumie nie widać, jak na przykład mieszkacie (w jakich warunkach) i jakie tam mają kibelki tudzież prysznice i czy są jakieś różnice w podawaniu jedzenia albo czy charkają albo i nie charkają, może za to robią coś innego, co szokuje, zastanawia lub zachwyca, ci tambylcy? I jakie jedzenie wymiata w danym zakątku, a niedrogie jest, albo właśnie nie wymiata i jest drogie? I czy lepiej do hotelu iść czy do hostelu, a może do babiny z napisem "wolne pokoje" - wiecie, chodzi mi o opisywanie takiej szarej podróżniczej rzeczywistości, któej nie ma w przewodniku, a la babadag! Buziam!

navostok
navostok - 2010-06-04 13:20
Marta, dzieki za spotrzezenia! w nastepnym odcinku bedzie cos o naszym obecnym lokum - jest warte sfotografowania jak malo ktore...

navostok - 2010-06-06 06:21
Muti, masz racje. takie uporzadkowane, szczegolnie pod wzgledem architektury, miasta robia duze wrazenie. tym bardziej jesli przez ostatnie 3 lata mieszkalo sie w Warszawie:))

Solista
Solista - 2011-02-09 04:13
Mieska dzungla?Ja bym powiedzial - ogrod,nie dzungla.Hongkong to jest miejska dzungla.

navostok

Kostrzewa
Zasoby: 114 wpisów114 492 komentarze492 1343 zdjęcia1343 0 plików multimedialnych0