Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    Garść informacji wizowych

Garść informacji wizowych

Polska, Poznań

Dla zainteresowanych podaję informacje dotyczące wiz.

Wiza do Kazachstanu - 60PLN, jednokrotna 30-dniowa, konieczne zaproszenie (w naszym przypadku od znajomej mieszkającej w Astanie).
Wiza do Rosji - 270PLN w tym: opłata konsularna, ubezpieczenie, voucher będący "potwierdzeniem obsługi turysty zagranicznego" (moje ulubione sformułowanie:)) oraz prowizja biura (wiza jednokrotna 14-dniowa). W przypadku wizy rosyjskiej trudno uniknąć pośrednictwa ze względu na konieczność zdobycia w/w vouchera. My skorzystaliśmy z usług warszawskiego biura Intourist, które miało najtańszą ofertę, jaką udało nam się znaleźć. Pozostałe biura, które sprawdziliśmy żądały opłat od 300 do 420PLN. Jak widać różnice w cenach są spore, warto więc poświęcić trochę czasu na przejrzenie ofert.
Wiza do Chin – 220PLN (plus 50PLN w naszym przypadku za wydanie wizy w trybie ekspresowym – następnego dnia), wiza jednokrotna 30-dniowa. Teoretycznie do otrzymania wizy konieczne jest przedstawienie biletu lotniczego do Chin oraz rezerwacji hotelowych na czas pobytu. My dokonaliśmy darmowej rezerwacji niedrogiego hotelu w Urumczi na jedną noc (na stronie http://www.chinahotels.org/). W ambasadzie uczciwie przyznałem się pani z okienka, że nie jesteśmy w stanie przedstawić biletu lotniczego, gdyż jedziemy pociągiem z Kazachstanu, na co pani zapytała: „a ma pan jakąkolwiek rezerwację?” Powiedziałem, że owszem na jedną noc w Urumczi i spytałem czy to wystarczy do otrzymania wizy 30-dnoiwej. Pani spojrzała na wydruk rezerwacji i odpowiedziała: „bez problemu”. Na drugi dzień wizy były do odbioru:)

W czwartek lub piątek ruszamy!!!
T.

06.06.2010
Postanowilismy gromadzic na biezaco informacje wizowe pod tym wpisem:

Wietnam - wiza 30-dniowa w konsulacie w Kunming, cena: 350 yuanow,
czyli okolo 50 USD, czas oczekiwania: chyba 3 dni, nie potrzeba
zadnych rezerwacji, biletow

Kambodza - 30-dniowa, turystyczna wiza w konsulacie w Sajgonie, cena
420 000 VND, czyli 22 USD, do odbioru tego samego dnia po poludniu.
Mozna tez otrzymac w tej samej cenie na granicy. Nie potrzeba zadnych
rezerwacji, biletow.

Tajlandia - w trakcie naszego pobytu wiza kosztowala 35 USD (na 30
dni), ale krazyly sluchy, ze ma byc w najblizszej przyszlosci za
darmo. Z tego powodu nie wyrabialismy bedac w stolicy Kambodzy,
postanowilismy jeszcze poczekac. Nie doczekalismy sie zniesienia oplat
i nie chcac wracac do Phnom Penh musielismy skorzystac z posrednictwa
biura w Siem Riep: 42 USD i okolo tygonida oczekiwania. Podbno w maju
zniesiono oplate i obecnie mozna otrzymac wize za darmo.

Malezja i Singapur - do obu panstw mozna wjechac na 90 dni bez wizy.

Indonezja - wize na 60 dni zalatwialismy w Georgetown, kosztowala 170
ringitow malezyjskich (okolo 50 USD), potrzebny byl bilet na samolot w
obie strony oraz ksero paszportu. Czas oczekiwania: 1 dzien; co
ciekawe zdjecie do wizy musi byc na czerwonym tle (oczywiscie mozna
zrobic takie zdjecie w pobliskim punkcie foto)

Birma - wiza 30-dniowa w Kuala Lumpur, 80 RM (20-25 USD), czas
oczekiwania: 2 dni robocze, potrzebny bilet na samolot oraz ksero
paszportu.

Chiny - kolejna wize do Chin zalatwialismy w Surabayi (Indonezja). Wyrobienie trwa teoretycznie 4 dni, ale sa to de facto 3 doby. Pani nie oczekiwala od nas zadnych biletow czy rezerwacji, ale i tak dalismy jej dwie rezerwacje (darmowe, mozna anulowac). Do wizy potrzebne sa ksera strony ze zdjeciem z paszportu oraz stron z wiza i pieczatka wjazdowa do Indonezji. Koszt: 300.000 rupii, czyli 2 razy taniej niz w Polsce:)

Tajlandia - obecnie mozna dostac wize na lotnisku za darmo na 15 dni, ale trzeba przedstawic bilet na wylot/wyjazd z Tajlandii w przeciagu tych 15 dni.