Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    pierwsze wrazenia z Chin

pierwsze wrazenia z Chin

Chiny
Chiny, Ürümqi

Jestesmy w Chinach. Przekroczenie granicy Kazachstan - Chiny zajelo nam 8 godzin. Dwukrotnie sprawdzono nam bagaze, przejrzano zdjecia w komorkach, przy pomocy specjalnego termometru diodowego zmierzono temperature ciala... Tylko dzieki wyrozumialosci celnika udalo nam sie przewiezc przewodnik China "Lonely Planet", w ktorym Tajwan zaznaczony jest jako odrebne panstwo.

Jesli chodzi o pierwsze wrazenia z Chin - jest cieplo! tzn. lekki mroz:))
Wokolo glosno, kolorowo, kierowcy trabia, przechodnie wpatruja sie w nas z zaciekawieniem i rozbawieniem, od czasu do czasu pozujemy dla nich do zdjec. Nareszcie jestesmy w kraju, w ktorym stac nas na jedzenie na miescie (nie gardzimy smakolykami z ulicznych straganow)! Ku naszemu zaskoczeniu, nasze zoladki dobrze to znosza.

W Urumczi nocowalismy w fajnym, niedrogim hostelu w centrum miasta. Z pokoju mielismy widok na szkole podstawowa. Drugiego dnia obudzil nas jednostajny kobiecy glos, plynacy z glosnikow ustawionych na boisku, ktory przez godzine nadawal o czyms dzieciom. Nastepnie uczniowie przemaszerowali z transparentem, a my poczulismy sie jak w Orwellu...

W przeciagu dwoch, trzech dni postaramy sie napisac wiecej i wrzucic pierwsze zdjecia.

mihoo
mihoo - 2010-02-28 15:45
Uliczne smakolyki to jest to! Bawcie sie dobrze i czekamy na dalsze relacje i foty!

drzazga
drzazga - 2010-02-28 16:39
Chiny!!!!!jej!!!!probuje sobie to wsyztsko wyobrazic, ale pilnie potrzebuje pomocy w postaci zdjec!!!!!jestescie swietni!!!caluje mocno!!!nie mowcie nic o wolnym Tybecie i nie gubcie dokumentow!:) no i uwazajcie z tym imperlialistycznym lonely planet....:*

Mnierosław Zacier - Jendras
Mnierosław Zacier - Jendras - 2010-02-28 19:41
No ładnie to pewnie już cały czas w Chińczyka gracie. 3majcie się! Pozdrawiamy
Kinga i Filips

Mnierosław Zacier - Jendras
Mnierosław Zacier - Jendras - 2010-02-28 19:53
Aha eleganckie fotki robicie szczególnie nam się podoba to zdjęcie z tym okrętem i ciężarówką. I jeszcze nadmienię, że tekst z okazji 23 lutego był tak piękny i górnolotny, że aż się wzruszyłem.

navostok - 2010-03-02 07:40
Sierzant Mscislaw Piesc na Tropie dziekuje za cieple slowa!

kasia-waw
kasia-waw - 2010-03-02 08:42
oj urumczi, no sentyment za sentymentem, tylko jak ja tam bylam to byl jeden wielki plac budowy... i deszcz padal:-)
czyli teraz Chiny, fajnie ze ceny troche nizsze bo jak by swobodniej, a cały czas sa specjalne hotele tylko dla obcokrajowców? aha i w chinach sa tez autobusy nocne sypialne, takie z lozkami, burdel jak nie wiem ale mozna przynajmniej zaoszczedzic

navostok - 2010-03-02 09:10
taaaak... tylko w autobusach sa lozeczka tak dla osob do 150 cm, a ja mam niestety 40cm wiecej...

siek
siek - 2010-03-12 19:39
Baozi! Mniam!

Kostrzewa
Zasoby: 114 wpisów114 492 komentarze492 1343 zdjęcia1343 0 plików multimedialnych0