Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    Sapa i suweniry

Sapa i suweniry

Wietnam
Wietnam, Sa Pá

Sapa to dosc specyficzne miejsce, troche w klimacie gorskiego kurortu. Jak juz pisalismy, przyjezdza tu mnostwo turystow. Kazdy turysta, jak tylko wysiadzie z minibusa, zostaje otoczony przez grupe kobiet H'Mong (jedna z licznych grup etnicznych zamieszkujacych polnocny Wietnam), ktore witaja sie, zasypuja gradem pytan, nastepnie towarzysza do hotelu, potem do restauracji, krotko mowiac - nie odstepuja na krok. Dosc trudno uniknac tej "eskorty", a panie naturalnie probuja przy okazji sprzedac roznego rodzaju wyroby: tkaniny, bizuterie, torebki, czapeczki itd.

Aby uniknac natarczywywch sprzedawcow i panow proponujacych przejazdzki na skuterze, drugiego dnia wybralismy sie na spacer do wioski polozonej 3 km od Sapa. Wycieczka okazala sie niestety niewypalem. Wioska przypominala zle utrzymany i opustoszaly skansen. Przy wejsciu na teren wioski trzeba bylo kupic bilet, a jedynymi jej mieszkancami byly umorusane dzieci i miejscowe kobiety, ktore siedzialy w licznych stoiskach z pamiatkami.
Po powrocie do Sapa, lekko zniecheceni zjedlismy obiad w jednej z dziesiatek restauracji i wsiedlismy w autobus do Lao Cai, skad mielismy juz wykupiony pociag do Hanoi.

doroshi
doroshi - 2010-03-28 20:10
no niestety takie sa efekty uboczne masowej turystyki (grupowej i indywidualnej).... po pamiatkach trudno powiedziec w jakim kraju jestescie...pewnie podobne sa na jarmarku swietokrzyskim. ale nie dajcie sobie popsuc humorow !
tzrymajcie sie dzielnie
buziaki

drzazga
drzazga - 2010-03-28 23:36
nie martwcie sie, ja przekroczylam granice paagwaju tylko po to zeby przejechac sie 1,5h nieziemsko zatloczonym autobusem w jedna i druga...ale pieczatke w paszporcie mam :)
panie sprzedawczynie jak pol Tomka!!! i sliczne i waleczne dzieciaki - moi faworyci!

navostok
navostok - 2010-03-29 02:16
dokladnie, Doroshi! panie sa nieco karykaturalnym wytworem moich marzen o bliskich spotkaniach z tubylcami.

kasia-waw
kasia-waw - 2010-03-29 10:28
ja mam takie wrazenie ze dziewiczosc tubylcow zginela kilkanascie lat temu, ale przynajmniej zabytki i atmosfera jeszcze pozostaje, aniu a moze jednak skusisz sie na birme, naprawde to moze byc dobre doswiadczenie po wietnamie, kambodzy i tajlandii.

Rambodwa
Rambodwa - 2010-03-29 18:24
czy ten pan na ostatnim zdjęciu wyprowadza na smyczy trawnik na spacer?
------

3% świata już macie.
jeszcze tylko 37% wam brakuje, żebyście mieli tyle co my mamy w Polsce.

zdrówko

navostok
navostok - 2010-04-01 12:16
Tak, prowadzi trawnik do wodopoju...

Kostrzewa
Zasoby: 114 wpisów114 492 komentarze492 1343 zdjęcia1343 0 plików multimedialnych0