Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    Wulkan Sibayak

Wulkan Sibayak

Indonezja
Indonezja, Berastagi

Jazda przez Sumatre to spora przygoda. Co podroz, to zaliczamy jakies wpadki. W drodze do Berastagi zapomnielismy uprzedzic naszego kierowce i jego pomocnika - naganiacza, gdzie chcemy wysiasc. Przyzwyczailismy sie, ze w takich krajach jak Kambodza, Tajlandia czy Malezja kazdy z przewoznikow widzac zachodnich turystow z plecakami z miejsca wie, do ktorej z atrakcji turystycznych jada. Przyjelismy wiec za pewnik, ze nasz kierowca domysli sie, ze chcemy wysiasc w Berstagi, po to zeby wejsc na jeden z wulkanow otaczajaych miasto - najwieksza atrakcje w tej okolicy. Pomylilismy sie. Kierowca nawet nie oznajmil nam, ze przejezdzamy przez Berstagi. Wysadzil nas 12 km dalej, w niewielkim miasteczku, gdzie konczyl kurs. Coz bylo robic, wsiedlismy w kolejnego busa i zawrocilismy do Berastagi.
Na wulkan weszlismy nastepnego dnia. Wstalismy dosc pozno (o 8:30), zjedlismy niespiesznie sniadanie,stwierdzilismy, ze pogoda jest dobra (poprzedniego dnia mocno padalo) i ze w sumie mozemy sprobowac zdobyc szczyt (polozony na wysokosci 2094 m n.p.m.). Zanim wyruszylismy, zamienilismy pare slow z para Niemcow, ktorzy powiedzieli nam, ze planuja wejsc na wulkan nastepnego dnia i wystartuja o 5 lub 6 rano. Troche nas to zastanowilo, ale postanowilismy sie nie zrazac i ruszylismy. Byla 10.00. Idac droga przez miasto z pewnym niepokojem patrzylam na widoczny w oddali szczyt. Na szlak weszlismy przed 11:00. Pierwsze poltorej godziny mozolnie pielismy sie na szczyt asfaltowa szeroka droga, ktora wila sie serpentynami przez las. Potem sciezka zrobila sie wezsza i po kilkudziesieciu minutach wyszlismy na rownine, skad roztaczal sie widok na Berastagi, pobliskie wzgorza oraz drugi wulkan. Jeszcze pol godziny i bylismy przy kraterze. Pogoda byla piekna, troche chmur, lekki wiatr. W drodze powrotnej wybralismy inna trase, bardziej stroma, dosc zaniedbana, prowadzaca w wiekszosci przez gesty las. Po 2 godzinach wyszlismy na asfaltowa droge prowadzaca do wioski. Chcielismy stad zlapac minibus do Berastagi, ale miejscowy kierowca oferowal zbyt wysoka cene. W koncu udalo nam sie zabrac na stopa z dwoma miejscowymi robotnikami, pracujacymi w firmie geometrycznej, ktora zajmuje sie wykorzystaniem energii pochodzacej z goracych, wulkanicznych zrodel. Dowiedzielismy sie od nich, ze Indonezja ma najwieksze na swiecie zrodla energii geotermicznej.
Wieczory w Berastagi uplywaly nam na ogladaniu meczow mistrzostw swiata w lokalnym barze. Pewnego wieczoru zagadnal nas miejscowy polityk, ktorego widzielismy wczesniej na plakatach wyborczych i zapytal czy moze zrobic sobie z nami zdjecie. Zdjecie to ukazalo sie potem w lokalnej gazecie, ktora podarowal nam pracujacy w niej dziennikarz. Niestety, nie za bardzo wiemy o czym jest tekst dolaczony do zdjecia...

kasia-waw
kasia-waw - 2010-06-25 15:36
stajecie sie slawni !

ale po tylu trudach milo znalezc sie w gazecie

drzazga
drzazga - 2010-06-25 22:29
Wasza wycieczka do berstagi - wypisz wymaluj moja wycieczka do paragwaju :)
pienke widoki!!!

drzazga
drzazga - 2010-06-25 22:32
no i - ora et labora....nie dajcie sobie wmowic!!!!!9miesieczna podroz poslubna do azji WCALE nie jest ekstrawagancka i wcale nie wydziwiacie zamiast pracowac!

Basia i Irek
Basia i Irek - 2010-06-27 11:39
Mary ma rację, ta słynna paremia was nie dotyczy, ona jest przypomnieniem dla nas, maluczkich. bawcie sie dobrze, póki mozecie.

navostok - 2010-06-27 14:23
Mamo, Tato, Mary!
jak zawsze macie racje:)) dzieki za wsparcie!

mihoo
mihoo - 2010-06-27 14:54
treking pierwsza klasa - widoki swietne!!

Martooha
Martooha - 2010-06-27 23:13
Bosko! Uwielbiam Was i Waszego bloga! :)

doroshi - 2010-06-30 01:15
Drodzy Wisatawan,
tytul artykulu to:
invent watch together in the city Berastagi
a ostatnie zdanie pod zdjeciem to:
.....forged with the community. This event also (was) attended by international tourists.

ps. baha indonesia jest super :)

doroshi - 2010-06-30 01:30
a poza tym:
Berando Tarigan, as the chairman added that the city of Berastagi currently have needs to have entertainment, especially at night .

ps. wy sie lepiej po zmroku tam nie rozbijajcie ...

doroshi - 2010-06-30 01:42
ok turysci nie macie sie czego bac. Pan(i) chariman added: "the goal is that the tourists local and international feel reassured/serene and cozy if they want to spend their vacation time at night".
nato wyglada ze pracuja nad bezpieczenstwem (atrkcyjnoscia) miasta. a wy jestescie zywym (zdjeciowym) dowodem, ze mozna w nocy dobrze i bezpiecznie sie bawic.

no to milego nocnego indonezyjskiego entertainment zycze ! :)))

navostok - 2010-07-04 12:34
Dorotko!
dzieki wielkie za tlumaczenie.
teraz mozemy spac spokojnie, nikt nas nie obsmarowal w obcojezycznej prasie:)

Kostrzewa
Zasoby: 114 wpisów114 492 komentarze492 1343 zdjęcia1343 0 plików multimedialnych0