Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    Wulkan Bromo

Wulkan Bromo

Indonezja
Indonezja, Cemorolawang

Po odebraniu wiz chinskich udalismy sie prosto na dworzec kolejowy, zeby zlapac pociag do Probolinggo, skad chcielismy udac sie do Cemoro Lawang - wsi u stop wulkanu Bromo. Niestety na poranny pociag sie spoznilismy, a kolejny odjezdzal dopiero o 14. Tzn. mial odjechac o 14, ale odjechal z tradycyjnym opoznieniem, czyli o 17. Przez 2 miesiace pobytu w Indonezji anie jeden srodek transportu, ktorym podrozowalismy i ktory kursuje wg jakiegos rozkladu, nie byl na czas. Mamy na mysli wszystko: samoloty, pociagi, autobusy, promy... Doslownie ani jeden! Moze mielismy pecha bo na poranny pociag spoznilismy sie tylko godzine i juz go nie bylo, wiec moze ten odjechal o czasie lub z niewielkim opoznieniem. Nawet jesli, to i tak mogl nabyc (i zapewne nabyl) opoznienie w trakcie kursu...

Na Bromo udalo nam sie jednak dotrzec w nocy z Probolinggo turystycznem minibusem. Glowna atrakcja jest wschod slonca wiec musielismy jechac w nocy. Podejscie na wulkan to zaledwie godzinny, latwy spacer, glownie po plaskim - przewyzszenie jest niewielkie i w duzej mierze idzie sie betonowymi stopniami. Widoki za to sa niesamowite - dookola krajobraz ksiezycowy, a z krateru wydobywa sie dym.

Nieopodal znajduje sie tez punkt widokowy, z ktorego panorama jest chyba lepsza, ale trzeba tam podjechac jeepem no i rano sa tam tlumy. My na Bromo bylismy pierwsi w zasadzie - razem z nami weszla pewna dziewczyna z Yogyakarty, ktora we wrzesniu wybiera sie na krotka wymiane studencka do Europy. Ma do wyboru: Sankt Petersburg lub Krakow:) Po nas przyszlo jeszcze kilka osob w okolicy wschodu slonca, natomiast jak schodzilismy zaczely wchodzic tlumy turystow ktorzy wracali juz z punktu widokowego.