Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    Powrot nad Rzeke Zolta

Powrot nad Rzeke Zolta

Chiny
Chiny, Lanzhou

Fajnie jest wracac do raz juz odwiedzonych miejsc. Prosto z dworca udalismy sie do hotelu, w ktorym nocowalismy ostatnim razem, czyli pol roku temu. Nic sie nie zmienilo, nawet smrodek w pokoju ten sam: mieszanka dymu papierosowego + kanalizacja. A hotel nie byle jaki, bo trzygwiazdkowy:)
Nastepnego dnia rano poszlismy na spacer na nabrzeze. Stan wody w Zoltej Rzece wyraznie sie podniosl od zimy. Nasza wizyta byla krotka, bo kilka godzin pozniej wsiadalismy w kolejny pociag, tym razem do Urumczi. Z blizej nieznanego nam powodu nie moglismy kupic biletow bezposrednio do Kaszgaru - naszego glownego punktu docelowego, poloznego 1 500 km na poludniowy-zachod od Urumczi. Szkoda, bo pozwoliloby nam to zaoszczedzic czas i pieniadze.
Wyjezdzajac obiecalismy sobie, ze pewnego dnia wrocimy do Lanzhou, bo stad juz tylko rzut beretem do bardzo ciekawej, choc rzadko odwiedzanej prowincji: Qinhghai. Polozona na Wyzynie Tybetanskiej prowincja jest jedna z najwiekszych w Chinach. Zamieszkala jest w duzej mierze przez Tybetanczykow。Nie do przecenienia jest fakt, ze po Qinhghai mozna poruszac sie samodzielnie i bez ograniczen, jakie narzucaja w Tybecie wladze chinskie (bardzo drogie pozwolenie + zakaz uzywania publicznego transportu...).

Chcielismy wrzucic jakies zdjecia oraz kolejne opisy,ale najpierw nam w kafejce prad wylaczyli, a nastepnie w hostelu nie dalo sie zdjec zaladowac。Pisac tego bloga w Chinach to prawdziwa mordega。

drzazga
drzazga - 2010-09-30 01:30
no chinczycy to cos maja z tym internetm, to prawda...trzymajcie sie!!!juz prawie za miedza!

drzazga - 2010-09-30 01:31
znaczy - europa juz prawie za miedza!

homeira
homeira - 2010-10-02 12:50
montazeret-un hastam ta be lahestan biyaid:)pas in safar key tamum mishe...vaghean admhaye khosh shansi hastin!

kasia-waw
kasia-waw - 2010-10-04 16:44
juz nie moge sie doczekac opowiesci....

navostok - 2010-10-05 15:50
Salam khanum!
kheili zud tamom mishe, 2 hafte dige Lahestan miayim! Alan tuye Iran hastim, kheili khoshhalim!
Be shoma mail ferestadam. Be omide didar!

navostok - 2010-10-05 16:02
Przepraszamy, ale nie zanosi sie zebysmy mogli w najblizszym czasie cos wrzucic na bloga. Jestesmy w Iranie i ciagle mamy problemy: albo nie dziala strona bloga albo nie wrzucaja sie zdjecia... Prosimy jeszcze o troche cierpliwosci, jak tylko sie uda to cos wrzucimy, bedziemy probowac!
Pozdrawiamy!

niewierny czytelnik
niewierny czytelnik - 2010-10-19 21:49
TROCHĘ CIERPLIWOŚCI.

kciuki trzymam za przebijanie blogiem internetowych murów.

zdrówko

Kostrzewa
Zasoby: 114 wpisów114 492 komentarze492 1343 zdjęcia1343 0 plików multimedialnych0