Geoblog.pl    navostok    Podróże    Dookoła Azji/Around Asia    bramy i slowiki

bramy i slowiki

Chiny
Chiny, Jianshui

Kolejnym punktem na naszej trasie bylo, slynace z tradycyjnej architektury, miasteczko Jianshui. Miejsce faktycznie bardzo przyjemne i inne niz wiekszosc miast, ktore widzielismy dotychczas. Niestety, dynamiczny rozwoj kraju sprawil, ze w Chinach zachowalo sie bardzo niewiele starej architektury miejskiej. Podobno jeszcze do niedawna w wielu miastach masowo wyburzano stare dzielnice, azeby w ich miejsce budowac nowe. Jianshui jest jednym z miast, ktore przetrwaly w duzej mierze nieznaruszone.

Oprocz podziwiania architektury spotkalismy tez pare mloda, ktorej znajomi i krewni wlasnie skladali zyczenia. Para mloda (widzielismy to juz po raz drugi) czestowala wszystkich przechodniow (takze nas) znajdujacymi sie na sporej misie cukierkami i papierosami. Zastanawiamy sie co to ma symbolizowac: zdrowie i dostatek...?
Niestety mielismy tylko jedno krotkie popoludnie na podziwianie Jianshui, poniewaz nastepnego dnia czekala nas jeszcze dluga podroz gorska droga na tarasy ryzowe. Znajac juz dobrze chinskie, gorskie drogi postanowilismy wyruszyc wczesnie...

Przeczucia nas nie zawiodly, droga byla kreta, waska i miejscami pozbawiona asfaltu. Ponadto, musielismy w dwoch miejscach zmieniac busy, wiec pokonanie okolo 100 kilometrow zajelo nam pol dnia. Nie byl to jednak czas zmarnowany, poniewaz wraz z kierowca i pasazerami jednego z minibusow zjedlismy pyszny obiad po drodze. Bylo to o tyle ciekawe, ze po raz pierwszy mielismy okazje zjesc posilek w wiekszym gronie razem z miejscowymi (jak dotad zawsze praktycznie jadalismy we dwojke). Nasz obiad skladal sie z rozmaitych dan, podanych na wspolnych talerzach. Jedynie ryz kazdy nakladal sobie do wspolnej miseczki.

mihoo
mihoo - 2010-03-21 15:11
piekne zdjecia, ach te Chiny! Cudo!!!

doroshi
doroshi - 2010-03-21 21:11
az mam sie ochote spakowac i wyjsc z domu.....
a propos to czy tez uwazacie ze chinskie jedzenie w chinach ma niewiele wspolnego z chinskim jedzeniem w europie (azjatyckich restauracjach)?
zycze jeszcze wielu wspolnych posilkow z lokalnymi!!!
buziaki

drzazga
drzazga - 2010-03-21 21:23
przepiekne miasteczko!!!!!a obiad wyglada smakowicie!!!mniam!

Basia
Basia - 2010-03-22 09:54
Te zdjecia to swietny wizualny komentarz do kolejnej ksiazki o madrym i dzielnym sedzi Di jaka wlasnie skonczylam. Fajne te Chiny!!

doroshi
doroshi - 2010-03-22 21:57
Basiu, ja sobie zamawiam ksiazki o madrym i dzielnym sedzi Di!!! to brzmi jak cudowna edukacyjna opowiesc w odcinkach. powinna byc lektura obowiazkowa w szkolach. ja sama juz sie nie moge doczekac zeby miec dzieci, ktorym moglabym czytac takie ksiazki :))

navostok
navostok - 2010-03-23 06:57
co do jedzenia w Chinach, to calkowicie sie zgadzamy!

navostok - 2010-03-23 09:12
Mamo, ciesze sie, ze zdjecia Ci sie podobaja i pasuja do lektury:)
z przysmakow, ktore widac na zdjeciu najbardziej smakowaly nam kwiaty z ziemniakami!

navostok

Kostrzewa
Zasoby: 114 wpisów114 492 komentarze492 1343 zdjęcia1343 0 plików multimedialnych0